9.12. THE POWER OF POLICIES
Miesto konania: Pálffyho palác, Zámocká 47, Bratislava
Reštart vnímania ľudských práv
Ako sú ľudské práva prítomné v našej politike a jej oblastiach? Miestna politika má obrovský vplyv na každodenný život, no v praxi potrebuje naštartovať, aby tézy neboli iba pekne napísané, ale naozaj fungovali. Spoločne sa zamyslíme nad tým, akým spôsobom realizovať politiku podporujúcu výchovu a vzdelávanie k ľudským právam na miestnej úrovni v škole, aby bola prínosom pre deti, mladých ľudí a celú spoločnosť.
REČNÍČKY A REČNÍCI
Moderátor: Ondrej Gallo
Dlhodobo sa venuje problematike neformálneho vzdelávania, detských práv a v poslednom období aj téme boja proti korupcii.
Od marca 2015 pracuje ako programový manažér Nadácie Pontis, kde je zodpovedný najmä za správu Fondu pre transparentné Slovensko.
Stener Ekern (Nórsko)
Doktor sociálnej antropológie na Univerzite v Oslo, ktorý má mnoho pracovných skúseností z krajín Latinskej Ameriky, Afriky a Ázie. Pracoval ako koordinátor rozvojovej práce v Organizácii spojených národov a neskôr ako vedecký pracovník a profesor v Nórskom centre pre ľudské práva. Špecializuje sa na politickú antropológiu a vzdelávanie k ľudským právam.
MAIL: stener.ekern@nchr.uio.no
Milan Ftáčnik (SR)
Milan Ftáčnik pôsobí takmer 20 rokov v politike, z toho väčšinou v oblasti školstva. V rokoch 1990-1998 bol poslancom Národnej rady SR a členom výboru pre vzdelávanie, v rokoch 1998-2002 bol ministrom školstva SR, v rokoch 2002-2006 bol poslancom Mestského zastupiteľstva a členom komisie pre školstvo, v rokoch 2005-2013 bol poslancom Bratislavského samosprávneho kraja a členom komisie pre školstvo. Okrem toho bol aj starostom Petržalky (2006-2010) a primátorom Bratislavy (2010-2014).
Viera Kalmárová (SR)
Hlavná školská inšpektorka, ktorá sa udržiava v aktívnej pedagogickej kondícii okrem iného aj kontaktami s nadanými žiakmi, ktorí sa zúčastňujú geografickej olympiády.
Podporuje pozitívne trendy v slovenskom vzdelávacom systéme, keďže si uvedomuje ťažko zvrátiteľné dôsledky jeho súčasnej krízy. Aktívne vystupuje proti neuplatňovaniu princípu rovného prístupu rómskych detí ku kvalitnému vzdelávaniu a zaoberá sa témou vzťahu medzi hodnotovými postojmi žiakov a mierou a kvalitou ich vedomostí, ktoré stoja v pozadí formovania týchto postojov.
Dagmar Horná (SR)
Politologička a predsedníčka celoštátnej komisie Olympiády ľudských práv; členka Rady vlády SR pre ľudské práva, národnostné menšiny a rodovú rovnosť a spoluzakladateľka Katedry politológie UK. Je dlhoročná vysokoškolská učiteľka, stála pri vzniku UNESCO Chair for Human Rights Education a Helsinského výboru pre ľudské práva na Slovensku. Pracovala ako riaditeľka Odboru ľudských práv na Úrade vlády SR.
MAIL: dagmar.horna@gmail.com
Soffia Vagnsdóttir (Island)
Je šéfkou školského odboru v meste Akureyri. Má na starosti mnoho škôlok a škôl v regióne. Zameriava sa na najmä na inovácie v školách a venuje sa rozvoju škôl, aby dokázali reagovať na nové výzvy. Je autorkou kníh o hudobnom vyučovaní v škôlkach špeciálne pre ľudí, ktorí nemajú hudobné vzdelanie. Je zároveň 12 rokov komunálna politička a matka 5 detí.
MAIL: soffiav@akureyri.is